Kjøpsbetingelser

Våre kjøpsbetingelser og angrebetingelser

Betaling og levering

Kjøpsinformasjonen under er forbeholdt kjøp i nettbutikken

·         Sendinger kun til Norge

·         Svar på e-post og telefon på dagtid

·         Returfrakt betales av kunden

·         Garanti for sikker betaling – velg mellom kortbetaling eller Klarna Faktura

·         Gebyr på kr. 300,- påløper dersom varen ligger lenger enn 7 dager på Posten

·         Det er 18 års aldersgrense for å handle på www.Terjesen.no

Disse betingelsene gjelder for alt salg fra Terjesen.no. Kjøpsbetingelsene, din bestilling og ordrebekreftelse, utgjør til sammen avtalen mellom deg som kunde og Terjesen.no.

Ordrebekreftelse, (sporingsnummer) og Min side.

Du vil etter gjennomført bestilling få en ordrebekreftelse på skjermen, og i løpet av kort tid en bekreftelse pr. e-post. I denne vil du finne lenke til ordren; "Min side", slik at du enkelt kan følge status på bestillingen din. Dersom du ikke skulle motta en slik ordrebekreftelse er det sannsynlig at du har oppgitt feil e-postadresse, eller at e-posten har havnet blant nettsøppel. Hvis du ikke finner ordrebekreftelsen bør du logge deg inn på "Min side" og sjekke e-postopplysningene dine, samt sjekke om ordren er registrert. Beskjed om at pakken har ankommet vil bli sendt pr SMS og e-post. Det er derfor svært viktig at du også oppgir rett mobilnummer.
 

Rabattkode

Har du en rabattkode, skriver du inn denne når du er i kassen. Rabattkoder kan kun benyttes på varer til fullpris og ikke i forbindelse med andre tilbud/rabatter. En rabattkode kan kun benyttes én gang, og det er vi som lager rabattkodene til våre kunder. 
 

Betalingsløsning

I kassen kan du velge mellom to betalingsmåter, kort, Klarna konto eller faktura.

Gebyr på kroner 99 kommer i tillegg som gjelder frakt, men velger man henting i butikk er det ingen ekstra kostnad om kommer i tillegg. Fri frakt over 3000 kr.

Handel i nettbutikken har aldersgrense 18 år. Er du yngre må en myndig person bestille for deg.

Betalingen av varen skjer i det varen sendes fra vårt lager. Vis vi skulle være forsinket med en levering så blir kunden kontakten uansett, og betalingen utsatt til kunden bekrefter dette.

Vi bruker BRING for det meste av levering og kan derfor levere mye av våre varer innen 2-3 dager hjem til kunden. Bruker vi ikke BRING så har vi samarbeid med leverandørene våre her i Norge som levere varene innen 2-3 dager på samme måte som Bring. Skulle det være noen forsinkelser her så blir kunden informert.  

Ved kortbetaling blir pengene reservert på kontoen din. Det vil si at beløpet ikke er tilgjengelig for deg, men heller ikke overført til Terjesen. Først når varene blir sendt vil beløpet bli belastet. Når du betaler med kort, håndteres betalingen av Klarna Checkout, dette for å garantere sikker og rask betaling. Skulle noen av varene på ordren være utsolgt grunnet feil i lagerbeholdning, vil du enten bli kontaktet eller varene vil bli kreditert og ordren sendt som vanlig.

Terjesen vil aldri beholde din kortinformasjon, kun av Klarna i en kort periode.

Klarna Faktura

Vi tilbyr også betaling med Klarna faktura- og kontoordning. Benytter du Klarna faktura- eller kontoordning kommer et ekstra fakturagebyr på 29,-. Handler du med faktura vil fakturaen sendes pr. e-post, og betalingsfrist er 14 dager.  For å betale med Klarna må du være folkeregistrert i Norge, og vi vil også foreta en kredittvurdering ved hvert kjøp.

Mer informasjon finner du på Klarna sine nettsider.

 

Vipps

Vi tilbyr Vipps betaling vis du ønsker det. For å betale med Vipps så må du være registrert hos Vipps som bankbruker. 
Mer informasjon finner du på Vipps sine 
nettsider.
 
Levering

Vi sender varene med Posten og Bring som klimanøytral servicepakke. Dette betyr at Posten forplikter seg til å redusere transportens klimagassutslipp og i tillegg kompensere for resterende utslipp. Du henter ut pakken på ditt lokale postkontor eller post-i-butikk. Dersom du ønsker varene sendt til en annen adresse eller postkontor enn det du sogner til, må du selv ta kontakt med Posten, da vi ikke kan overstyre dette. 

 

Svalbard

Vi levere ikke varer til Svalbard pga. fraktkostnader. 

 

Returbetingelser

Du skal være fornøyd med produktene du kjøper hos www.Terjesen.no. Dersom du likevel får et produkt som har feil eller mangler, ønsker vi å rydde opp i det så raskt og enkelt som mulig. Du sender oss en melding til butikk@terjesen.no og vi avtaler videre i forhold til retur og levering av ny vare. 

Vis du derimot kjøper en vare som du innen 14 dager (14 dager etter at du har mottatt varen) ikke vil beholde så vil du bli belastet for returfrakt i henhold til Bring sine satser. Kontakt oss på butikk@terjesen.no og vis til bestillingsnummeret ditt så tar vi saken videre der for raskest mulig løsning.

Du skal være fornøyd

Når du handler hos Terjesen.no har vi alltid som mål at du skal være fornøyd med produktene du får levert og vår kundeservice. Dersom du likevel får noen problemer med et produkt du har kjøpt hos oss, ønsker vi at du skal føle deg sikker på at reklamasjonssaker blir tatt seriøst, og at alle dine rettigheter og garantier blir ivaretatt på best mulig måte.

Garanti og reklamasjon

Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven, gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år. Enkelte slitasjedeler kan ha kortere reklamasjonstid enn hovedproduktet.

En Garanti er noe produsenten eller selgeren kan velge å gi deg, og skal gi deg noe mer enn det du allerede har krav på etter loven (enten i tid eller omfang). Garantiansvaret på produktene du handler hos Terjesen.no, ligger hos produsentene. Du kan likevel ta direkte kontakt med oss dersom du får noen problemer, så vil vi rette garantisaken din videre til den riktige produsenten eller leverandøren. Vi gjør oppmerksom på at ulike produsenter har forskjellige rutiner rundt garanti.

Vi anbefaler alle våre kunder å bruke godkjente rørleggere til montering av produktene som krever dette. (eksempel vis, armatur, dusjer, dusjløsninger, toalett og baderomsmøbler m.m) Dette er for at produktene skal monteres i henhold til gjeldendene krav og bestemmelser. Eventuelle feil og mangler som skyldes feilaktig montering av rørlegger dekkes ikke av garanti. Tekniske produkter for innbygging, avløp, sisterner etc. anbefaler vi at kunden rådføre seg med rørlegger før man bestiller dette, da dette ofte krever planlegging og tilpasning av rørlegger / håndverker i henhold til gjeldende tekniske krav før montering. Les mere om Tek 17 her

Rutine ved reklamasjon

Dersom du skal reklamere på et produkt, bør du ta bilder som dokumenterer årsaken til reklamasjonen. Send bilder og en forklaring på hvorfor du reklamerer på produktet til butikk@terjesen.no så tar vi kontakt for videre oppfølgning/utbedring.

 Vi vil fortløpende holde deg orientert om fremdriften på reklamasjonssaken din.

Medhold eller avslag på reklamasjon

Dersom du får medhold i en reklamasjonssak, vil du få god informasjon via e-post om hva som skjer videre. Avhengig av hva som var problemet, kan du få varen utbedret, få tilsendt en ny tilsvarende vare, få tilbud om et annet tilsvarende produkt, få prisavslag eller få pengene tilbakebetalt (heve kjøpet). I enkelte tilfeller kan du også kreve erstatning for dokumenterte økonomiske tap du lider som følge av at varen har en mangel, jf. forbrukerkjøpsloven § 33.

Om du får avslag på reklamasjonssaken din, vil du også få en god forklaring og begrunnelse for hvorfor saken ble avslått. Eventuelle tvister skal forsøkes løst i minnelighet.

 

 

Retur og angrerett

Du har en lovpålagt angrerett når du kjøper varer over internett (som privatperson) på 14 dager. Dette vil si at du kan returnere varer du har kjøpt fra Terjesen innenfor 14 dager, uten å oppgi noen spesiell grunn, og få pengene tilbake. Angreretten har du i henhold til lov om opplysningsplikt og angrerett med videre ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted, angrerettloven.

Du skal alltid kontakte oss før du eventuelt sender noe i retur på angrefrist. Ta kontakt med oss på mail butikk@terjesen.no for å melde ditt ønske om å benytte angreretten.

Frist for benyttelse av angreretten

Angreretten forutsetter at du gir Terjesen.no beskjed om at du ønsker å returnere varen senest innen 14 dager etter du har mottatt leveransen. Etter dette, forplikter du å sende varen i retur uten unødig opphold og senest innen 14 dager fra det er gitt melding om bruk av angrerett.

I avtalte tilfeller der varer returneres etter angrefristens utløp, vil Terjesen.no beregne et returgebyr på 35% av varens opprinnelige kjøpesum.

Angrerett ved spesialbestillinger

Angreretten som vi har beskrevet over gjelder ikke på tilvirkningskjøp og kjøp av intimvarer med brutt forsegling. Tilvirkningskjøp er varer som er spesialprodusert for deg. Det kan for eksempel være produkter med spesialmål eller massasjebadekar med tilleggsutstyr skreddersydd din bestilling. Toalettseter med brutt forsegling er eksempel på intimvare som ikke kan returneres.

Retur av varer til Terjesen.no

Dersom du skal benytte deg av angreretten, må du returnere produktet til oss i tilnærmet samme stand som du mottok det. Dersom du har tatt i bruk produktet på en slik måte at det har ført til en verdireduksjon av varen, vil det føre til et tilsvarende fradrag på kjøpesummen som refunderes til deg.

Produktet sendes tilbake til Terjesen.no, helst i originalemballasjen, sammen med angrerettskjema. Du har selv ansvar for transporten tilbake til oss, og du betaler returforsendelsen og utgifter til eventuell ny emballasje selv.

Er original emballasjen brutt så kan vi ikke videre selge varen som ny vare etter at vi har mottatt den.  Derfor må vi måtte legge på 50% retur gebyr på varen som returneres pluss frakt kostnad.

Tilbakebetaling ved benyttelse av angreretten

Terjesen.no er forpliktet til å tilbakebetale det du har betalt ved kjøp av varen, inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravs gebyr, etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi har mottatt produktet i retur fra deg.

Vær oppmerksom på at utgifter knyttet til tilleggstjenester i forbindelse med levering, som for eksempel levering på kveldstid eller produktet levert inn i bolig, refunderes ikke.

Adresse for retursendinger til Terjesen.no

Du skal alltid benytte samme adresse for retur av varer til Terjesen uavhengig av hvor varene er sendt fra:

Olaf B. Terjesen AS
Smidsrødveien 5
3120, Nøtterøy

Merk forsendelsen med: Retur angrefrist - ordre XXXX (hvor XXXX representerer ditt unike ordrenummer).

Retur med Posten eller Bring

For retur av produkter opp til 35 kg, kan du beregne pris på forsendelsen på Postens hjemmeside.

For retur av produkter over 35 kg, bruker du Bring sin hjemmeside. Her legger du inn postnummer varen skal returneres "fra" (ditt postnummer), og postnummer 3120 i feltet "til". Velg produktet "stykkgods/partigods, tur/retur", og legg så inn antall kolli, vekt på kolli, og lengde, bredde og høyde på returen.

Dersom du har spørsmål om en konkret reklamasjonssak eller din angrerett, anbefaler vi deg å kontakte oss på e-post til butikk@terjesen.no